Obsah
4C
4C
ALFA ROMEO 4C
Charakterizována oblými a čistými liniemi nabízí Alfa 4C elegantní a originální design s inovativní strukturou.
Koncept 4C je založen na verzi kupé s pohonem zadních kol: dvousedadlový sportovní vůz, cca 4 metry délky a s rozvorem méně než 2,4 m.
4C se pyšní svou kompaktností a agilitou.
Design konceptu vytvořený Centro Stile Alfa Romeo znovu přináší charakteristiky a rysy nejslavnějších modelů značky a slučuje elegantní tvary s vysokým výkonem a hbitostí na silnici.
Styl konceptu 4C je podpořen i technickým řešením vozu (motor je umístěn uprostřed napříč) a nabízí kombinaci dvou klíčových prvků: zadní část zvýrazňuje sílu a charakteristickou strukturu zatímco přední část je tvořena dvěma dlouhými svaly, které vytváří oba přední blatníky a „V“ na kapotě zakončené tradiční maskou. Sjednocujícím článkem těchto dvou prvků jsou výdechy vzduchu na bocích vozu.
S konceptem Alfa Romeo 4C se představuje i nová barva „Červená Lava“. Eloxovaná červená, hebká jako samet, barva laku plná hloubky a síly. Barva se „pohybuje“ po křivkách vozu, od záblesků ohnivě červné po hlubokou černou jako hořící kov, který byl právě vykován. Efekt hebkosti činí tuto barvu velmi přitažlivou a ušlechtilou jako hedvábí.
Díky rozsáhlému výzkumu bylo možné u konceptu 4C významně snížit hmotnost (méně než 850 kg), což extrémně lehkému vozu zajišťuje hbitost a snadné ovládání i na těch nejnáročnějších silnicích.
Základním stavebním kamenem jsou karbonová vlákna a ty jsou také určující pro všechny další parametry: především, podvozek dává tušit karoserii s prostorem pro řidiče a spolujezdce tvořenou kompletně karbonem, zatímco zadní rámová struktura je vytvořena z hliníku. Výsledkem je mimořádná hbitost a poměr váha/výkon menší než 4 kg/k.
Síla, výkon a hbitost jsou dále posíleny použitím pokročilých řešení: pohon zadních kol a specifické rozdělení hmotnosti (40% na přední nápravu a 60% na zadní nápravu) zajišťují nadprůměrné chování vozu na silnici.
Alfa Romeo 4C koncept je dále vybaven sofistikovanaým zavěšením kol, který byl vytvořen tak, aby zajistil maximální hbitost a kontrolu nad vozem: čtyřprvkové vpředu a MacPherson vzadu.
zdroj: http://www.alfaromeo.cz/modely/4c/architektura-a-design/
Poslední aktualizace: 2. 12. 2014 12:49